Wycieczka 08.06.2022.

Dnia 8 czerwca zaczęła się nasza trzydniowa wycieczka. Wzięli w niej udział uczniowie klas 3d i 3g oraz jedna uczennica z klasy 1. Każdy do autokaru zabrał dobry humor.

Wyjechaliśmy rankiem sprzed szkoły. W autokarze śpiewaliśmy i rozmawialiśmy. Gdy dojechaliśmy do Wrocławia, spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem. Udaliśmy się na spacer po rynku w poszukiwaniu krasnali. Zwiedzaliśmy Ostrów Tumski, Start Ratusz, wysłuchaliśmy historii o złamanej wieży katedry, największe wrażenie zrobiły na nas organy w Bazylice św. Elżbiety.  Wreszcie nadszedł czas na odpoczynek. Nocleg spędziliśmy w Willi położonej w Dusznikach Zdrój.

Następnego dnia, po pysznym śniadaniu wyruszyliśmy w Góry Stołowe. W Kotlinie Kłodzkiej przemierzyliśmy autokarem „Drogę 100 Zakrętów”. Zza każdego z zakrętów wyłaniały się niesamowite formy ostańców skalnych, które z zachwytem podziwialiśmy. Kolejnym naszym punktem był przepiękne i niepowtarzalne „Błędne Skały” w zakątku Parku Narodowego. Przeciskaliśmy się przez labirynty skalne wyrzeźbione w piaskowcach przez wodę i wiatry. Tego dnia zwiedzaliśmy Sanktuarium w Wambierzycach, Bazylikę Mniejszą oraz podziwialiśmy ruchomą szopkę. Na zakończenie dnia spacerowaliśmy po Dusznikach- Zdrój gdzie kosztowaliśmy mineralnej wody.

Ostatniego dnia naszej wyprawy zwiedzaliśmy i podziwialiśmy niezwykły Zamek Książ. Przewodnik opowiedział nam o dziejach królestwa. Zaciekawił nas naszyjnik z prawdziwych pereł księżnej Daisy oraz klątwa.

Pod koniec dnia wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni z wyjazdu, chociaż nieco zmęczeni i oszołomieni natłokiem wrażeń. Wycieczka była niezwykła.